۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۱۶۵۰۷۹
نایب‌قهرمان المپیک 2004 پکن توضیخاتی درباره نفرات تیم ملی کشتی آزاد ارائه داد.
کد خبر: ۳۵۷۷۲
آذرپیرا قید وزن 92 را بزند| زارع می‌داند یک رقیب خوب در خانه دارد
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا رضایی  درخصوص عملکرد امیرعلی آذرپیرا در چند ماه اخیر که او را به گزینه اصلی تیم ملی برای شرکت در مسابقات گزینشی آسیایی تبدیل کرده، اظهار داشت: به نظر من او یک سیر صعودی خیلی خوبی را شروع کرده، این را با احترام به همه کشتی گیرانی که در این وزن زحمت می‌کشند، می‌گویم. امیرعلی نشان داد کشتی‌گیر 97 کیلوست و به نظر باید کاملا قید حضور در مسابقات وزن 92 را در هر شرایطی بزند و به هیچ وجه نباید در 92 کیلو کشتی بگیرد.

وی ادامه داد: او کشتی‌های قابل قبولی در مسابقات کشوری و سپس تورنمنت زاگرب گرفت، هنوز اشکالاتی ممکن است داشته باشد ولی مهم این ست روز به روز کم اشتباه‌تر شده و به نقاط قوتش اضافه کند. امیرعلی در ریل موفقیت است و روز به روز به سمت جلو حرکت می‌کند. امیدوارم با توجه به نظر کادرفنی تیم ملی و فدراسیون بتواند بهترین نتایج را بگیرد.

سرمربی تیم بزرگسالان کشتی تهران درخصوص وضعیت کامران قاسم‌پور نیز گفت: کشتی‌گیر خوبی است که می‌تواند مثل سال‌های گذشته قهرمان بلامنازع 92 کیلوگرم جهان باشد. در این شرایط باید او را برای 92 کیلوگرم حفظ کنند. او یک سال و نیم در میدان نبوده، از نظر قابلیت جسمی و فنی تاپ‌ترین کشتی‌گیر است، اما در وزن جدید زمان می‌برد تا جا بیفتد.

وی درباره اینکه احتمال بازگشت این کشتی‌گیر به وزن 86 کیلوگرم وجود دارد؟ و اینکه کمیل قاسمی گفته وزن او در مازندران زیر 91 کیلوگرم بوده، تصریح کرد: من نمی‌دانم وزنش چقدر هست، هر قهرمانی باید برای زندگی‎‌ فنی‌اش خودش تصمیم بگیرد. به هرحال حسن یزدانی هم دارد تمرین می‌کند، من نمی‌توانم به کامران قاسم‌پور کمک فکری بدهم و یا بگویم این تصمیم درست یا غلط است چون در بطن قضیه قرار ندارم. اگر یکی مثل کمیل قاسمی در مورد وضعیت کامران قاسم‎پور نظر بدهد، برای این است که او سرمربی مازندران بوده و از نزدیک کار این بچه‌ها را پیگیری می‌کند.

نفر سوم سنگین وزن جهان در مسابقات جهانی 2003 نیویورک درخصوص انتخاب امیرحسین زارع برای المپیک بعد از تورنمنت زاگرب عنوان کرد: زارع تاپ‌ترین کشتی‌گیر حال حاضر سنگین وزن دنیاست و این بحثی ندارد. او نشان داد از نظر سطح کلاس از کشتی‌گیران این وزن یک سروگردن بالاتر است و حریفی  در زاگرب نبود که خودش را محک بزند. البته امیررضا معصومی کشتی‌گیر بسیار باانگیزه‌ای است و درواقع فکر می‌کنم تا زمانی که زارع کشتی بگیرد همیشه این دو با هم رقابت خواهند داشت و این به نفع هردوی آنهاست. معصومی هم پتانسیل بالایی دارد و کشتی‌گیر شایسته‌ای است اما زارع از نظر کشتی یک مقدار جلوتر از معصومی است و این هم به خاطر تجربه‌اش کاملا طبیعی است. قطعا امیررضا پشتوانه بسیار بزرگی برای این وزن محسوب می‌شود و حفظ این رقابت برای هردوی‌شان خوب است، امیرحسین می‌داند یک رقیب خوب در خانه دارد و هر روز بهتر از گذشته تلاش می‌کند. امیرحسین زارع در حال حاضر بزرگ‌ترین متر و معیار سنگین وزن جهان است.

علیرضا رضایی همچنین درباره شکست یونس امامی در زاگرب و عدم دعوت او به اردوی پیش روی تیم ملی آزاد تصریح کرد: یونس را باید حفظ کنند و از این حالت رخوت و بی‌انگیزگی خارج شود. تقریبا 4-5 ماهی هست که یونس را در این حالت می‌بینیم، از مسابقات جهانی بلگراد که در لیگ برتر هم ادامه داشت و در زاگرب هم شاید یک نوع بی‌تفاوتی در او بودیم و باید زودتر از این حالت سستی خارج شود. او در سنی هست که باید در اوج پختگی، تلاش و انگیزه باشد. به هر صورت کادرفنی با هنری که به خرج می‌دهد باید بچه‌هایی را که از نظر روحی به مشکل می‌خورند، به مسیر موفقیت برگرداند. از آن سو، حسین ابوذری هم کشتی‌گیر خوب و جوانی است که کشتی‌های خوبی گرفت. او پشتوانه خوبی در این وزن هست که نیاز به تجربه بیشتر دارد.

این پیشکسوت کشتی در مورد انتخاب رحمان عموزاد برای شرکت در المپیک به تسنیم گفت: او بهترین گزینه حال حاضر 65 کیلوست. به نظر من بهتر از او نداریم، سهمیه المپیکش را گرفته و در زاگرب هم نشان داد سطح آمادگی‌اش نسبتا برای این مسابقه خوب بود و باید با برنامه‌ریزی خودش را برای مسابقات مهمتر آماده کند. هرچند کشتی‌گیران تاپ دنیا نبودند اما زاگرب میدان خوبی برای بچه‌های ما بود. برای تیم ملی و این جوان‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شایسته‌ترین‌ها به المپیک بروند.

 
برچسب ها: کشتی کشتی آزاد
ارسال نظر
آخرین اخبار